Bitterfittan VS klimakteriekärringarna

Måste bara påpeka en sak som jag verkligen stör mig på. Gamlingar som förväntar sig att dem ska få min sittplats! Igår satt jag vid perrongen och väntade på tuben, kände att jag var tvungen att sitta ner då jag inte mådde så bra. Helt plötsligt kommer det en tant och ställer sig framför mig och väntar bokstavligt talat på att jag bara ska resa mig upp och gå därifrån? Vad får hon att tro att hon bara kan "ta" min plats? Visst, jag har inga problem att ge min plats om det kommer en äldre på tåget men just det där att dem förvääääntar sig att jag ska resa på mig för att jag är ung? Hur vet dem att jag inte har något dolt handikapp eller hur man nu ska uttrycka det? Måste jag förklara mig varje gång om jag inte pallar resa mig?

Hur som helst, tänkte faktiskt vara snäll och resa mig upp för att ge den där tanten min plats eftersom hon så gärna ville ha just den platsen men då slängde hon med handen och hade en sur min för att visa att det minsan inte passade sig längre. Hon gick istället till andra sidan och satt sig på bänken bakom mig som typ var tom. Vägra göra det från början? Nej.. blir så trött på dem som tror att dem har förtur och bara står och väntar på att man ska resa sig.. det finns inte bara ofärskämda unga utan även gamla.. Jag har absolut inga problem att ge en äldre min plats som sagt men just det där att dem bara ställer sig framför än och har en sur min som betyder "akta dig unge!" stör jag mig så otrooooligt mycket på. Tycker synd om dem som har handikapp som inte syns.

Nu blev det ett 5 mil långt inlägg ändå vilket inte var meningen men ja, vad tycker ni - true och false?
Nu ska jag åka till jobbet! Ha en bra fredag!





Kommentarer
Postat av: Bögjävel

Ja, ibland är man en i mängden men när jag kommenterade så hade jag tråkigt och kollade runt :) tänkte fråga dig bara!



Tack :) Det är bra med mig också. Vad händer idag?

2010-02-19 @ 10:54:58
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: Carro

cool header:D

2010-02-19 @ 16:28:20
URL: http://ciinnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0