Måndag igen (vad det nu betyder?)

Jaha nu är det måndag igen då, inte för att det betyder något speciellt för mig men för alla andra gör det ju det såklart eftersom det är en ny vecka för skola och jobb.

Hur som helst, helgen har varit lugn, har mest tagit det lugnt med pojkvännen och hans familj samt vännerna vilket var väldigt uppskattat!

Idag har man inte gjort mycket alls, håller på att söka jobb för fullt och jag hoppas på det bästa. Imorgon blir det till att ringa SYOn i Gnesta och kolla olika utbildningar, nu är jag trött på att bara sitta hemma och inte veta hur det blir i framtiden - nu ska jag ta tag i allt och ha en plan!

När studenten närmade sig tänke jag; "Fyfan vad skönt att bara vara hemma och ta det lugnt ett år innan jag sätter igång med att jobba eller plugga ordentligt igen, det är jag värd!"
Visst var jag värd lite lugn efter allt slit i skolan med betyg etc. men att bara sitta hemma SUGER rent ut sagt. Att sitta hemma = ingen inkomst vilket betyder att man inte kan göra någonting! Det är ungefär som att vara strandsatt..

Yeye, ska i alla fall ta tag i allt nu och jag hoppas att allt löser sig. Jag ser i alla fall fram emot att kunna plugga till ekonomiassistent nästa termin :) En bra sak är ju i alla fall att jag vet vad jag vill bli


/ Nybliven student och arbetslös



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0