Dåtid VS Nutid

För att fördriva tiden lite då det inte händer så mycket här i G-town så hade jag tänkt börja läsa klassikern borta med vinden som jag har lånat av Olivers farmor. Har för mig att den även finns som film idag (?)

Hur som helst så ser jag fram emot att börja läsa boken och jag tycker att det är lite extra kul då boken är från 1963! Eller ja, Olivers farmor fick boken då hon skulle sluta på flickskolan som hon gick på och det var alltså år 1963. Jag älskar saker som har en historia bakom sig, eller historia och historia - jag tycker det är mysigt då man hittar gamla saker som har betytt något för någon, att saken i sig får en att minnas gamla dar’ och att vi som är yngre kan få ta del av dem...

 

 

 

 

 

När jag var liten älskade jag att lyssna på mina morföräldrar då dem berättade om hur dem hade det när dem var små, och det gör jag än idag. Min morfar är världsbäst på att berätta roliga historier och minnen från förr och då menar jag verkligen världsbäst för man sitter verkligen som fastklistrad och lyssnar. När han sitter och berättar hur han hade det som liten grabb så förstår man verkligen hur allting har förändrats. ”Det var bättre förr” kan man höra en del säga men är det verkligen så? I vissa fall kanske det är så, jag önskar till exempel att det kunde vara lite lättare att göra saker som man själv vill i dagens läge, man vill så mycket men det känns som om det nästan hela tiden är någonting som hindrar än. Själv sitter morfar där i köket och berättar om allting som han gjorde som ung och man blir nästan lite avundsjuk för i mina öron låter det näst intill omöjligt att göra allt det där så som allt ser ut idag.

Men man ska inte klaga, det är positivt att världen förändras och utvecklas, tänk bara på lilla morfar som kanske missade något bra program på TV:n och inte kunde sätta sig vid datorn för att se programmet där istället. Det kan JAG och det är jag glad över.. Vi båda kommer att ha fått en bra uppväxt, väldigt olika men bra – eller hur morfar? Hade ni ens TV?





Men men, jag ska ju inte sitta här..jag skulle ju läsa min bok från 1963!
Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0