Killar och känslor

Halloj, kom hem för ett tag sen. Har ätit äckliga fiskpinnar och nu sitter jag här igen! :)

Jag kom på en sak som hade tänkt skriva för lääänge sen men det har helt enkelt inte blivit av. Gick på ishockey match med bland annat Oliver och Jonas för ett tag sen. Själv är jag inte så intresserad av ishockey eller sport i huvudtaget men att stå på läktaren är en helt annan grej.

När man står där på läktaren dras man med i den här andan då alla står och hejjar och sjunger massor av ramsor. Jag har aldrig sett något liknande, unga killar står där och skriker för full hals och ser riktigt vilda ut.

Jag blev förvånad då många killar annars brukar tycka att det är jobbigt att visa sina känslor men här visade man dem verkligen fullt ut. Dem stod och skrek, viftade med armarna och hoppade runt som galningar och kramades när det blev mål.

Det jag vill komma fram till är att jag tror att sport är ett väldigt bra sätt för killar att uttrycka sig på. Man har ett lag som man hejar på och som man följer oavsett hur dem ligger till i tabellen. Att ha en grupp fans för ett lag tror jag är väldigt viktigt, tänk dig bara vilket enormt stöd och vilken kick man får när över 5000 personer står och hejjar på en. Nej jag tror att det är bra för killar, dem uttrycker sig verkligen och visar sin "kärlek" och tro på ett lag och stöttar dem. Jag blev så fascinerad över hur en del verkligen gick in för det och stod där och gapade för fulla muggar. Självklart finns det även dem som tar ut sina aggressioner genom sporten, dem såkallade "huliganerna" och det tycker jag är tråkigt men det finns som sagt dem som är "trogna" sitt ett lag och står där vid varje match för ett gott syfte.

Även om jag tycker att det är pest att se sport på Tv så finns det i alla fall något gott i det hela. Jag var så fascinerad under hela matchen och jag fick ett stort leende på läpparna då jag såg dem här killarna stå och heja som om det var avgörande för deras liv. Jag säger bara en sak.. otroligt! Fortsätt uttrycka era känslor killar, på ett bra sätt!
Hejja hejja!


Älskar den här bilden som är från VM när Sverige vann någon(!) match.
Alla är så j*kla nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0