Rätt eller fel?

Godmorgon, godmiddag, godkväll!

Idag har jag enbart pluggat matte, från klockan 10 till nu. Duktiga jag! :)

Imorgon är det fredag, ska bli så skönt! Inte för att jag har gjort så mycket denna vecka men ändå. Jag känner mig bättre nu i alla fall och i helgen så händer det grejer :)



Ska dels julbaka med Pernilla, Krippe, Oliver och alla andra :) Personligen är jag är ingen höjdare på att baka även om det finns recept(!) hah, förutom kladdkaka såklart men det räknas inte! Men hur som helst så ska det bli väldigt trevligt tycker jag!

Nu ska jag kolla lite mail för att sedan fortsätta plugga.. blööö!

Imorgon ska jag gå upp till skolan och få lite hjälp för att sedan skriva på lite papper inför praktiken. Tror du inte min handläggare på arbetsförmedlingen avbryter min praktik på grund av att jag är sjuk?! Nya startdatumet blir nästa måndag istället.. Egentligen gör det inte så mycket då jag ändå ska dit nästa vecka men anledning till varför han vill ändra startdatum är för att dem inte vill betala ersättning för dem dagarna jag har varit sjuk. Om man har praktik och blir sjuk så har man lika villkor som en som har ett riktigt jobb när det gäller sjukersättningen. Första dagen är en karensdag som det kallas och sen får man 80 % av lönen.. ja ni fattar.

Men eftersom jag blev sjuk i början av praktiken så väljer han att avbryta och sätta ett nytt startdatum.. det är som om den här veckan inte ens har existerat och därför får jag ingen ersättning. Strange! Förstår dem på ett sätt men ändå inte. Vad tycker ni, rätt eller fel? Ska det verkligen ha någon betydelse när man blir sjuk?


Nej nu ska jag kolla mailen och sen fortsätta plugga! Uppar ikväll :)
PUSS

Kommentarer
Postat av: sanna

har reklamerat dig nu :) lycka till och hoppas att du får fler besökare!

2009-12-10 @ 15:26:21
URL: http://sannns.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Vad kul att du hitta något :) Ja det kan man absolut ! Den är lite längre just vid rumpan så det tycker jag absolut! Vart bor du någonstan ? Tänkte på frakt osv :) Kram!

2009-12-10 @ 17:13:21
URL: http://sjea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0