Gör det som får dig att må bra

Nu har jag faktiskt sökt minst 5 jobb och jag känner mig sååå duktig! Jag skulle kunna skicka in fler ansökningar men var är det för idé att söka ett jobb som jag verkligen inte vill ha, eller som jag vet att jag inte kommer att få? Bättre att skicka ansökningar till jobb som man verkligen kan tänka sig att satsa på än att sitta och skicka 100 ansökningar och få nej på alla för att man inte är kvalificerad för det jobbet.

Det är klart, det krävs bara ett ja, jag behöver bara ett jobb men själva grejen. Man ska satsa på det man vill och det som känns bra! Det finns ingen mening med att gå upp klockan 6 varje morgon och spendera mer än halva sin dag på ett jobb som man hatar... man kan göra så mycket bättre saker med sin tid, som till exempel det man gillar och brinner för att göra. Visst låter det mycket bättre? :) Låt inte något som får dig att må dåligt ta upp din tid... Spela roll om det ger pengar, ens psykiska välbefinnande är 100 gånger viktigare enligt mig.




Gör något som du älskar och få samtidigt pengar för det, då är det värt att gå upp klockan 6 på morgonen varje dag och spendera mer än halva sin dag där. Belive me!


Kommentarer
Postat av: Joakim

hwat 2 dO?

2010-01-07 @ 20:48:50
URL: http://jigga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0